【I Know You Care】在乎才會感覺痛


 (1:54Adam為Tessa夜裡噴漆,回眸是我最喜歡的一幕)

當初看這部片《Now Is Good》的時候哭得好慘
我也不明白這種老套題材的劇情為什麼會讓我哭到鼻塞 淚灑得到處都是
只是看到Tessa望著弟弟跑出去玩那一幕就崩潰(人顯然有移情作用) 


Dakota Fanning演得很自然 Jeremy Irvine只要用他的藍眼睛望著鏡頭就夠了
Jeremy Irvine第一印象是《War Horse》
(真心好看!Joey馬明星真的是戲子!而且我完全沒發現湯斗森出現
他在裡頭飾演苦情小兵 覺得是個有前途的優質演員
雖然在本片有點生澀 但以Adam這個角色來說已滿足
Paddy Considine飾演的爸爸有點情緒表現過頭 但總歸還是老演員~

好得好的 接著進入I Know You Care這首歌
Ellie Goulding曾說這是寫給她爸爸的歌
寫一段希望你還愛我的關係 會讓人鼻子酸酸的

歌詞(其實網路上蠻多翻譯的,但因為很愛這首歌就自己翻了一次):


Clinging to me 你依靠在我身旁
Like a last breath you would breathe 像剩下最後一口氣那樣緊緊抱住我
You were like home to me 你曾是我回家最期待看到的人
I don't recognize the street 現在我卻忘怎麼回家

Please don't close your eyes 拜託別閉上眼睛
Don't know where to look without them 我會不知道該看向哪裡
Outside the cars speed by 外頭車聲呼嘯而過
I never heard them until now 我到現在才聽見

I know you care 我知道你會在乎
I know it is always been there 我知道你一直是在乎的
But there's trouble ahead, I can feel it 但我感覺出了一點問題
You are just saving yourself when you hide it 而你試圖隱藏 為了保護自己

Yeah, I know you care 但我知道你是在乎的
I see it in the way you stare 我追尋你的目光
As if there was trouble ahead and you knew it 發現你已經看見問題
I'll be saving myself from the ruin 我會在一切毀滅以前拯救自己
And I know you care 我知道你總會在意

I used to run down the stairs 我曾經期待跑下樓梯
To the door and I thought you were there 到門口迎接你
Do you shape through the comfort of us 我們擁抱依賴彼此
Two lovers loved out of love 不須任何理由地愛著對方

Oh, but I know you care 喔 我知道你會在乎
I know it is always been there 你一直都在乎我
But there's trouble ahead, I can feel it 但我可以感覺出了一點問題
You are just saving yourself when you hide it 而你試圖隱藏 為了保護自己

Yeah, I know you care 但我知道你是在乎的
I see it in the way you stare 我追尋你的目光
As if there was trouble ahead and you knew it 發現你已經看見問題
I'll be saving myself from the ruin 我會在一切毀滅以前拯救自己

And know it wasn't always wrong 我知道這不是誰對誰錯
But I've never known a winter so cold 但我卻沒想過
Now I don't warm my hands in your coat 沒有你的冬天這麼冷
But I still hope 我仍深深地盼望著…

'Cause this is how things ought to have been 因為一切應該要這樣發展的
And I know the worst of it wasn't all that it seemed 現在不是最糟的時候
Why can't I dream 我不能渴望你回來嗎?
Why can't I dream 為什麼不能期待你回到我身邊?

'Cause I know you care 因為我知道你是在乎的
And I know you care 你是在乎的…
I know you care 在乎我是否哭泣
I know you care 在乎我是否微笑
I know it's always been there 我知道一直都是在乎的…

/
 覺得Something In The Way You Move也很好聽
網路上翻譯很多 有興趣可以找來聽聽~

留言