【Ginger Me Slowly】餵耳朵吃水果糖,然後大笑三聲(蝦毀

  這次要介紹的是……Somi! 
她是一位誕生於美國伊利諾州的歌手
 身上流著烏干達與盧安達的血
三歲時隨爸爸搬到尚比亞
因此歌聲裡可以聽到非洲和美國的元素
融合爵士與世界音樂
 她稱自己的音樂為New African Jazz

一開始Somi並沒有成為爵士歌手的想法
只覺得爵士帶給她很多的自由和釋放
暫居各地的經驗也使她的音樂更加多元、美麗
並在文化衝擊下思考自己的起源和意義

 
Somi的笑聲和她的衣服色彩一樣可愛

【歌詞翻譯】
其實是很淺顯的歌詞
聽了會跟著很開心(?
翻的時候畫面感十足
但不知為何變得很瓊瑤
不管不管 快來聽好音樂!

VERSE 1

Ginger me, With pillow talk and pretty things, oh
喔~用棉被裡的輕聲呢喃和漂亮東西討好我吧
Ginger me, By candle light and long walks by the lagoon
用搖曳燭光和湖邊漫步取悅我
Ginger me with intellect and wine
用你的才思和葡萄酒逗我笑
GInger me Boy with kindness and cool
小子 加一點體貼和裝酷可能更快喔

CHORUS

(Yes oh)
Ginger me Slowly
慢慢得擦亮我
Yes oh
Ginger me Slowly
輕輕得愉悅我

GInger me, With poetry and roses in the afternoon
以詩的文字和玫瑰填滿我的午後
GInger me, With trips to Monaco and to the Nile
從摩納哥遊蕩到尼羅河
Ginger me, With power and humility, oh
噢~用你的力量及謙遜添增光彩
GInger me boy, Ginger me with your love
小子 用你的愛點亮我!

CHORUS

(Yes oh)
Ginger me Slowly
慢慢得疼愛我
Yes oh
Ginger me Slowly
輕輕得使我復活

Take your time
Hold me closer
快把握時間抱緊我
Show me your heart and I'll show you mine
坦露你的心 我也會真誠以待
Slow it down
Hold me longer
慢慢來別太快放開我
I'll be your girl if we do it, slowly
我將屬於你

VERSE 3

Ginger me, With unexpected kisses and a dance
用驚喜的吻和舞蹈喚醒我
GInger me with breakfast in bed
用床上的早午餐寵愛我
For just us two
只有我們
GInger me, With dreams of love and faithfulness
以充滿愛與忠誠的夢灌醉我
Ginger me boy with your heart
以你的心來疼我吧!

CHORUS

(Yes oh)
Ginger me Slowly
慢慢得珍惜我
Yes oh
Ginger me Slowly
輕輕得讓我綻放

/
小體悟:大學裡老是一瞬間的事
今天就在這結束啦~Bye

留言