【Real Love Song】真‧情‧歌



Hi 我回來了。因為NBT又出新歌啦!Real love song會收錄於接下來的專輯中,每聽一次他們的歌就又愛上了Conor的嗓音與表現力一次,廢話不多說,我們聽歌。



[Verse 1]
This is a love song, real love
這是一首情歌,真愛
Dirty rip out the whole of your soul love
醜陋地撕裂我靈魂的那種愛
I'll hate myself for days love
讓我厭惡自己好幾天的那種愛
Sitting all alone and listening to Nick Cave love
獨坐著聽Nick Cave*的那種愛

*以暗黑陰鬱風格聞名的澳洲歌手,歌曲中常探討生死、善惡和愛恨情仇。

This is a dark song, real dark
這是一首黑暗的歌,真暗
Feral tear off your skin to the bone dark
野蠻地撕開你皮膚傷口見骨的那種暗
I’ll drink myself to death dark
讓你想喝到掛的那種暗
Do anything to feel your breath on my neck dark
用盡一切只想再次感受你頸邊呼吸的那種暗*

*指想再次和你擁抱。

[Chorus]
Can I sing this to you?
我可以為你唱這首歌嗎?
Got a thing about you
有件關於你的事情*
And it won't go away, no
永遠不會褪色
It won't go away
永不消逝
It won’t go away
永不離開

*指對對方的真愛。

[Verse 2]
This is a sad song, so sad
這是一首悲傷的歌,好傷
Aching like it's more that I can take sad
超過你所能承受的疼痛的那種傷
I cried so hard I died sad
我哭得如此昏天暗地,死得如此悲傷
Losing all that's making me human inside sad
失去了一切讓我為人的原因的那種悲傷

[Chorus]
Can I sing this to you?
我可以為你唱這首歌嗎?
Got a thing about you
有件關於你的事情
And it won't go away, no
永遠不會褪色
It won't go away
永不消逝
It won’t go away
永不離開

[Bridge]
This is a love song, so what?
這是一首情歌,那又怎樣?
Did it slide into your heart?
它會慢慢滲進你的心中嗎?
I guess not
我猜不會
I still want your love a whole lot
我仍然全心全意愛著你
Have you heard a better song?
你有聽過比這更感人的歌嗎?
Oh, I hope not
我希望沒有

[Chorus]
Can I sing this to you?
我可以為你唱這首歌嗎?
Got a thing about you
有件關於你的事情
And it won't go away, no
永遠不會褪色
It won't go away
永不消逝
And I just came to say
只是想和你說
That it won’t go away
我的愛永不消逝
It won’t go away
永不離開


釋出了Alternative版本,非常時候在深夜時聽,Conor的聲音真的好美...



Enjoy it.

Excuse me. More NBT thanks.

留言