【Soda】悲傷蘇打水


《Broken Machine》2017
裏頭的歌剛好夠我崩壞時使用
分毫不差的厭世感啊...
肯定會被假道學打進十八層地獄吧


Lyrics from Genius

///

[Verse 1]
I'm an exception
我永遠是個例外
It's hard to accept
這件事如鯁在喉
Because I try to be happy
我已經用盡全力試著開心一點
But then I forget
但時間一久我已經忘了快樂的感覺
They tell me I need to chill, man
他們總說「放鬆點,兄弟」
It's all in your head
你就是想太多了」
Maybe I'm paranoid
也許真的是我想太多吧

[Chorus]
I don't wanna be myself
我不想做自己
It's making me so unwell
這樣的日子太難受
Yeah, yeah, yeah
沒錯    
I don't wanna be myself
我不想做自己
Just wanna be someone else
只想變成另一個人
Yeah, yeah, yeah

[Verse 2]
I once had a thought
想法總是出現在腦裡
But don't know where it went
又迅速消失
'Cause I've been living off soda
依靠著汽水
And cheap cigarettes
和廉價香菸度日
Maybe when I was a kid
也許我小時候
I was dropped on my head
曾經撞到頭
Yeah, that would make some sense
這樣就說得通了

[Chorus]x3
I don't wanna be myself
我不想做自己
It's making me so unwell
這樣的日子太難受
Yeah, yeah, yeah
沒錯
I don't wanna be myself
我不想做自己
Just wanna be someone else
只想變成另一個人

Yeah, yeah, yeah

///

Enjoy.

誠實面對自身情緒的NBT也獲邀參加11/16Music 4 Mental Health演唱會
這個英國基金會#IAMWHOLE主要呼籲大家正視自身心理健康
勇於講出自己的故事 和BTS在聯合國大會發表的主題有異曲同工之妙呢
這裡也附上台灣一個憂鬱症的教育網站【小鬱亂入
認識是除魅的第一步 裏頭也會教你如何辨別憂鬱及憂鬱症
歡迎多多使用社會各種資源(搞得像業配一樣哈哈哈




同專輯傳送門:

留言