【Cheap Queen】不屑當你的公主


題外話:在女神氾濫的台灣,Emma對這首歌非常有共鳴,新聞冊封無數的女神或男神,多以樣貌作為標準(可能只是想增加點擊率吧),這個詞漸漸變的空虛廉價,不再代表什麼難以企及的特質。

目前20歲的王公主King Princess在面對爆紅後的生活有感,他可以討人喜歡,成為市面上的流行巨星,但這真的是他想要的嗎?迎合大眾口味,名利雙收?相信稍微認識他的人都知道,King Princess一直走自己的路,沒在介意路人眼光,他不是什麼軟萌的小王子;而是屬於自己的女王。現在就來聽聽這首帶有微微諷刺感的順耳單曲吧!



(前0:55為Useless Phrases)



[Verse 1]
I've been alright
我過得還行
I've just been doing the same shit I've always liked
一直做著我愛的事
Like smoking and movies and homies who bring me wine
抽菸、看電影、飲酒作樂
I've been going out too much
但我太常拋頭露面
Been talking 'bout myself too much (Oh)
不停地講述自己

[Chorus]
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來

[Verse 2]
Making my name (Queen)
揚名立萬
All of my girls get up early and stay out late (Queen)
我的女孩早起晚歸
They drive all the way to the west side to see my face
開大老遠的車只為見我一面
(How do they do it?)
(我憑什麼得到這樣的愛戴)
That's good love (Good love, good love)
那是偉大的愛(偉大的愛)
And I ain't no big baller when it's fake friends you're callin'
沒有真朋友我根本算不上什麼大人物

[Chorus]
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來

[Bridge]
I'm gettin' too cocky since everyone wants me
名聲讓人有了大頭症
It's harder to be myself (Queen)
做自己好難
But I see you love me
但我知道你還愛我
It's better than money to know that you call me out
你找我出去玩比賺到大把鈔票高興
But when the money's out
但當錢財散盡*
I can make grown men cry
我可以讓成年男子哭出來

*這裡的意思我不太理解,就照原文翻出來了

[Chorus]
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來
I can be good sometimes
我有時是個好人
I'm a cheap queen
一個廉價女神
I can be what you like
能變成任何你喜歡的樣子
And I can be bad sometimes
我也可以使壞
I'm a real queen
成為令人畏懼的女王
I can make grown men cry
讓成年漢子哭出來



Enjoy!

留言