【Work Song】看部愛情電影吧!


當〈Take  Me To Church〉橫空出世
洗盡大家耳朵的時候,沒有迷上這位愛爾蘭人
可能因為天生反骨吧,是後來慢慢地聽他的音樂,才覺得越聽越美
有種流行音樂沒有的細膩質感
這首MV先擄獲我的是舞蹈,現代舞是現在MV常出現的元素
〈Work Song〉裡的舞者是真的完全融入到音樂裡
感情好飽滿,不入坑也難,廢話有點多。



[Verse 1]
Boys, workin on empty
男人們心不在焉地工作著
Is that the kinda way to face the burning heat?
難道這是壓抑熱火的報應
I just think about my baby
我滿腦子只有她
I'm so full of love I could barely eat
脹滿身軀的愛意讓我沒有食慾
There's nothing sweeter than my baby
沒有任何東西比她更美好
I never want once from the cherry tree
我不再垂涎櫻桃樹
Cause my baby's sweet as can be
因為她就是我最甜美的果實
She give me toothaches just from kissin me
只要輕輕一吻就甜到我牙疼

[Chorus]
When, my, time comes around
當死亡時刻來臨
Lay me gently in the cold dark earth
請將我輕輕放在冰冷的黑色大地裡
No grave can hold my body down
沒有墳墓裝得下我的愛
I'll crawl home to her
用爬的我也要回到她身邊

[Verse 2]
That's when my baby found me
當她找到我的時候
I was three days on a drunken sin
我已三天爛醉如泥
I woke with her walls around me
她替我蓋了座城牆,守護我的身心
Nothin in her room but an empty crib
像個母親疼愛長不大的孩子
And I was burning up a fever
當我燒得神智不清接近死亡
I didn't care much how long I lived
其實我並不在乎自己能活多久
But I swear I thought I dreamed her
夢中的她是我活下去的唯一理由
She never asked me once about the wrong I did
像個天使從不問我的過去

[Chorus]
When, my, time comes around
Lay me gently in the cold dark earth
No grave can hold my body down
I'll crawl home to her
When, my, time comes around
Lay me gently in the cold dark earth
No grave can hold my body down
I'll crawl home to her

[Bridge]
My baby never fret none
我的寶貝從未懷疑
About what my hands and my body done
她不在乎我充滿罪孽的從前
If the Lord don't forgive me
就算神不肯原諒我
I'd still have my baby and my babe would have me
我們還是擁有、相信彼此
When I was kissing on my baby
我們接吻時
And she put her love down soft and sweet
她的愛意柔軟又甜蜜
In the low lamp light I was free
我們沉浸在昏暗的燈光裡
Heaven and hell were words to me
上天堂下地獄我都願意

[Chorus]
When, my, time comes around
Lay me gently in the cold dark earth
No grave can hold my body down
I'll crawl home to her
When, my, time comes around
Lay me gently in the cold dark earth
No grave can hold my body down
I'll crawl home to her

副歌的部分就不重複了~

好久沒翻譯了,我有個壞習慣,每做一件事都會不斷質疑它的意義,然後失去動力,最近總覺得有些歌曲翻完就不美了,當然這可能是我翻譯不好的問題,但也足夠讓我喪失熱情,只希望能記下一點東西,害怕好音樂被埋沒。

Enjoy It!

留言