【Gems】情人眼裡出鑽石


新年快樂!今天來翻一首前年的歌(QQ時間過真快2000年出生的孩子都能考駕照上夜店了),開場就來一段會讓人嘴角上揚的旋律吧!The Lagoons來自洛城的兩兄弟組合,Joey和Ryan以前就在學校的爵士社團吹薩克斯風和小號,之後更自學吉他和鋼琴,並開始寫歌。兩人於2015組團,他們的音樂雜揉了爵士、電音、靈魂,也有一些R&B和民謠的味道,總之聽起來超紓壓的。希望這首很smooth的夏日小情歌能溫暖妳的冬天~

左邊是Ryan,右邊是Joey
(有沒有什麼小弟都長比較高的八卦)

(上錄音室版)

Gems - The Lagoons

[Verse 1]
I have money, I have power, I have friends and I have faith
我有錢有勢,朋友成群,信仰虔誠
I get everything I ask for, but I'm still calling your name
但即使我擁有一切,卻還是無法克制地呼喚妳的名
I have riches, I have morals, I have talent, I have gold
我財務寬裕,為人正直,多才多藝,根本天之驕子
But even with all these things I'm always trying to get more
但即使我擁有這麼多,卻依然缺了什麼……
I want love and I want comfort, I want someone when I'm home
原來我渴望著被愛包圍的舒適感,渴望家裡有個等我的人
You tell me everything's okay, I want someone to grow old with
天塌下來也安撫我會好好的,我想和妳一起變老
I want things that I can't have, unless you come on by my way
這個夢想少了妳一切就失去意義
'Cause with you it's so much better, so much better than you say
只有在妳身邊我才算完整……

[Chorus]
I want you by my side
來到我的身邊吧
And together we'll embark on a very crazy ride
我會讓你體驗前所未有的奇幻旅程
And with you by my side
有妳在我身旁
I know I'm a better person down inside
我才能成為更好的自己

[Verse 2]
I want you to spend the night so I can see you in the light
我想要妳在我家過夜,這樣我才能看看晨曦中的妳
How the sun shines through my shutters and illuminates your eyes
篩過百葉窗的陽光描繪著妳的眼睫
In the morning you look perfect when your make-up's gone a ride
早晨裡素淨的臉龐是如此美麗
How you lay up on my pillow barely opening your eyes
妳在我的枕頭上慢慢睜開眼睛

[Chorus]
I want you by my side
來到我的身邊吧
And together we'll embark on a very crazy ride
我會讓你體驗前所未有的奇幻旅程
And with you by my side
有妳在我身旁
I know I'm a better person down inside
我才能成為更好的自己

///

Emma特愛副歌那段,你呢?
💓Enjoy💓

留言